jakieś dziwne chrobotanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maniek282
    Classic
    • 2008
    • 4

    jakieś dziwne chrobotanie

    cieq, te rurki są ładne ale jednak zdradzają , że nie siedzi tam na pewno 1.4 czy 1.6 więc albo znaczek albo wydech
  • Perez
    Classic
    • 2007
    • 16

    #2
    jakieś dziwne chrobotanie

    Zauważyłem że od jakiegos czasu przy ruszaniu gdy koła zabuksują słychać jaieś chrobotanie, mniej wiecej takie same jak przy hamowaniu w zime gdy włączał sie ABS. Co może być tego przyczyną?

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      Perez, eds elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego sie załącza i taki efekt powstaje tym bym sie nie przejmował

      Komentarz

      • dariuspolo
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1168

        #4
        ...jezeli posiadasz ASR to poszukaj na forum postow z nim zwiazanych.
        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
        Zuzycie paliwa

        Komentarz

        • Perez
          Classic
          • 2007
          • 16

          #5
          Zamieszczone przez djczas
          Perez, eds elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego sie załącza i taki efekt powstaje tym bym sie nie przejmował
          nie wiedziałem że moje maleństwo ma takie ustrojstwo:] myslisz że wszystkim tak chrobocze? Może nie ma się czym martwic ale odgłos troche obciachowy... :|

          dariuspolo ASR nie posiadam

          Komentarz

          • misiekwaw
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7715
            • Ford

            #6
            Zamieszczone przez dariuspolo
            ...jezeli posiadasz ASR to poszukaj na forum postow z nim zwiazanych.
            akurat za chrobotanie nie jest odpowiedzialny ASR tylko EDS :idea:
            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
            http://www.disi-tune.pl
            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
            Był WRX
            Była Octa

            Komentarz

            • Janusz
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 598

              #7
              Zamieszczone przez djczas
              eds elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego sie załącza i taki efekt powstaje tym bym sie nie przejmował
              djczas, a u mnie tez to moze byc w moim 1.6? bo mam podobny objaw....

              Komentarz


              • #8
                a to ja juz wiem co sie u mnie dzieje, bo juz zaczalem szukac dziury w calym..... mozna to ustrojstwo jakos wylaczyc bezpiecznikiem zeby zobaczyc na chwile czy przejdzie chrobotanie ?

                Komentarz

                • damian
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 178

                  #9
                  tak jak powiedział MisiekWAW,
                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                  za chrobotanie nie jest odpowiedzialny ASR tylko EDS
                  a tu masz wątek na ten temat, też się w niego "wgryzałem" bo mi chrobotało.
                  Chcesz zarobić przez internet ??

                  Komentarz

                  • kajo
                    Classic
                    • 2007
                    • 4

                    #10
                    o chrobotaniu tu masa informacji do przeczytania więc czytam i czytam, ale nie ma takiego jak moje . "Chrobocze" (trudne słowo) mi tylko i wyłącznie przy ruszaniu na jedynce i to tylko co któryś raz. Zauważyłem, że jak dam więcej gazu przy puszczaniu sprzęgła to nie chrobocze wcale, ale jak robie to delikatnie to co 2-3 raz zachrobocze. W serwisie gosciu powiedział ze to ASR, moge mu wierzyc? Ślisko nie ma, sucho na ulicy więc skad to różnicowanie? pozdrawiam
                    kajo (świeży uzytkownik O)

                    Komentarz

                    • rezon
                      RS
                      • 2006
                      • 1894
                      • Volvo
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Janusz
                      w moim 1.6? bo mam podobny objaw
                      może. MIałem O1 '99 AKL ściągniętą z Niemiec w wersji GLX i miała w serii.
                      Zamieszczone przez kajo
                      W serwisie gosciu powiedział ze to ASR, moge mu wierzyc
                      NIE. ASR tłumi silnik, a nie blokuje mechanizm.
                      Zamieszczone przez kajo
                      Ślisko nie ma, sucho na ulicy więc skad to różnicowanie
                      zależy od opon, na jedynce nawet AEE może zapiszczeć oponami, a EDS na to nie pozwala.
                      Spróbujcie mocno skręcić koła i ostro ruszyć, to dopiero usłyszycie jak działa :wink:

                      Komentarz

                      • alfee
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 2583

                        #12
                        rezon, To ciekawe co piszesz, bo moja ma podobno tylko ASR i też tak chrobocze. A jak wyłączę ASR przyciskiem na desce rozdzielczej, to bez problemu piszczą koła i nic nie chrobocze.
                        Alfee
                        Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                        Kawasaki ER5 :-)

                        Komentarz

                        • Piet-Tia
                          Drive
                          • 2007
                          • 67

                          #13
                          kajo, takie chrobotanie o jakim Ty mowisz to raczej nie jest zaden system elektroniczny, tylko powoli sypiace sie kolo dwumasowe. Przynajmniej ja mam dokladnie takie same objawy... :|

                          Czy poza chrobotaniem cos czujesz, czy jest to sam odglos?

                          Komentarz

                          • Dig Dug
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1306
                            • Seat

                            #14
                            To jest EDS. Sprzedawali to jako "asystent ruszania". Zczytuje roznice w predkosci obrotowej kol z czujnikow ABS i normalnie przyhamowuje szybciej krecace sie kolo. Najpierw denerwuje, jak sie kupi auto - zwlaszcza na mokrym, ale w zimie lub na blocie, trawie jest fajna sprawa. Zwlaszcza przy ruszaniu pod gore. Acha no i on dziala tylko do pewnej predkosci i dodatkowo zauwazylem, ze wlasnie nie zawsze tak jakby lapie. Nie wiem skad to jest, ale moze jak wystepuje nagla zbyt duza roznica, to zlewa odczyty, lub nie ingeruje, zeby nie uszkodzic mechanizmu roznicowego, ktory by nagle dostawal kopa na drugie kolo, po przyhamowaniu tego szybciej sie krecacego ?? Hmm sam nie wiem, ale da sie spalic gume i ani nie piaknie. Za to przy spokojnym lub srednim ruszaniu i wystapieniu efektu buksowania, zachrobocze prawie zawsze. I jeszcze jedno. Nie zauwazylem jakiegos przyspieszonego zuzycia tarcz czy klockow hamulcowych.
                            Była O1 jest F2.

                            Komentarz

                            • Piet-Tia
                              Drive
                              • 2007
                              • 67

                              #15
                              kajo pisal o lagodnym puszczaniu sprzegla, wiec przypuszczam ze nic mu nie buksuje. Mi przynajmniej na pewno nie, a chrobot jest jak sie patrzy...

                              Komentarz

                              • djczas
                                RS
                                • 2005
                                • 9612

                                #16
                                Piet-Tia, jak jest ślisko lub opony już nie trzymają to może sie często pojawiać to chrobotanie jest to eds a to że nie boksują to działa asr który redukuje moment na kołach aby nie doszło do uślizgu kół

                                Komentarz

                                • Piet-Tia
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 67

                                  #17
                                  No toż ja to rozumiem

                                  Ale chyba jednak nie mogą buksować jak mam płaski, suchy, czysty asfalt w piękny słoneczny dzień i ruszam nie przekraczając 2k obrotów. Oczywiście nie wiem, czy dokładnie to samo dzieje się u kajo, ale jego opis zgadza się z moimi objawami. Nie znam się na tych sprawach tak jak większość z Was, ale wierz mi, że to naprawdę nie ma nic wspólnego z utratą przyczepności :wink:

                                  Komentarz

                                  • djczas
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 9612

                                    #18
                                    Piet-Tia, może też być dwu mas ale uwierz mi że ja na serii na oponach barum mieliłem kołami praktycznie ciągle dużo zależy od gumy na kołach
                                    jaka guma taka trakcja

                                    Komentarz

                                    • Piet-Tia
                                      Drive
                                      • 2007
                                      • 67

                                      #19
                                      Coś czuję, że się tu nie przekonamy. :lol:

                                      Czy wg Ciebie przyspieszczenie od 0 do 20 trwajace ponad 5 sekund moze na normalnej nawierzchni spowodowac zalaczenie ktoregokolwiek z tych systemow? Bo wlasnie wtedy u mnie objawy sa najbardziej slyszalne.

                                      Zreszta zrobilismy z tego juz niezlego offtopa wiec moze lepiej sobie odpuscic. Peace ! :wink:

                                      Komentarz

                                      • kajo
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 4

                                        #20
                                        matko boska - o co chodzi z tym kołem dwumasowym...?
                                        chrobocze mi na suchej, asfaltowej nawierzchni również. odczucie jakby cos pod podłogą potarło. żadnego poslizgu ani buksowania mi tam pewnie nic nie redukuje.
                                        chcę sie upewnic czy moge z tym jeździć czy nie, czy trzeba coś z tym zrobić. nie stac mnie na ciągłe wizyty u mechaników którzy wiedzą wszystko i nic.
                                        kajo z czasem chroboczącej .... <chrrr>

                                        Komentarz

                                        • Piet-Tia
                                          Drive
                                          • 2007
                                          • 67

                                          #21
                                          kajo, dopóki ktoś mi nie poda konkretnych argumentów kontra to trzymam się swojej wersji. :lol:
                                          Wg mojej ograniczonej wiedzy koło dwumasowe to takie ustrojstwo, które przy przekazywaniu napędu redukuje Ci drgania... i przy okazji sporo kosztuje. Ja planuje ze swoim chrobotaniem jeździć, dopóki nie zacznie naprawdę przeszkadzać. Na razie jeżdżę prawie rok, i ani się nic nie stało, ani nawet objawy nie nasiliły.

                                          Komentarz

                                          • kajo
                                            Classic
                                            • 2007
                                            • 4

                                            #22
                                            to ja sie chętnie przypnę do twojej wersji... brzmi przekonująco i... można jeździć , a jak coś sie wyjaśni to napiszę czemprędzej.

                                            [ Dodano: Pią 11 Sty, 08 09:59 ]
                                            no to sie najeździłem ( "układ sprzęgła z kołem dwumasowym do wymiany" - moze mi to ktoś wytłumaczyć i... ile to kurcze kosztuje... bo w serwisie straszą mnie ceną.

                                            [ Dodano: Pon 18 Lut, 08 21:02 ]
                                            Wymieniłem kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym i... nadal chrobocze przy ruszaniu jeden raz na dziesięć (czyli tak jak dotąd) ale jednak... nigdy tego nie rozgryzę . teraz sie zastanawiam czy ten chrobot właśnie nie niszczy mi mojego nowego dwumasowca hmmm

                                            Komentarz

                                            Pracuję...